خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم» ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی درباره «لاک‌پشت و حلزون» که پس از گذشت سه سال پروانه نمایش گرفت + بازیگران و خلاصه داستان قطعه «ما بازمی‌گردیم» تقدیم به شهدای خدمت + فیلم عَلَم خدمت شهیدان بر زمین نمی‌افتد «فرمان مرادی» نوازنده و سازنده ساز درگذشت برگزاری کارگاه نقاشی خلاقانه با موضوع شهید خدمت در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) سروده شاعر هندی برای رئیس‌جمهور شهید | او صدای ملتی مظلوم بود صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست جمهوری «قاف تماشا» برای پاسداشت مقام شهید جمهور منتشر شد + فیلم پخش ویژه‌برنامه‌های رادیو در سالروز آزادسازی خرمشهر (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره رضا بدرالسماء که قلمش در خدمت اهل بیت (ع) است

  • کد خبر: ۱۲۵۵۹۴
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
درباره رضا بدرالسماء که قلمش در خدمت اهل بیت (ع) است
رضا بدرالسماء که نشان درجه یک هنری، چیزی معادل دکتری افتخاری بر سینه اش خودنمایی می‌کند، در ۷۲ سالگی تجربه حضور در بیش از چهارصد نمایشگاه داخلی و خارجی را داشته است.

آزاده چشمه سنگی | شهرآرانیوز؛ همه چیز برای هنرمند شدن از خانواده شروع می‌شود. این را رضا بدرالسماء می‌گوید که نشان درجه یک هنری، چیزی معادل دکتری افتخاری بر سینه اش خودنمایی می‌کند و توی ۷۲ سالگی، تجربه حضور در بیش از چهارصد نمایشگاه داخلی و خارجی را داشته است. اما پدرش نه اینکه هنرمند باشد، هنر پدری کردن را خوب بلد بوده. برادر بزرگ‌تر رضا هم زمانی که عشق به نقاشی کردن را علنی می‌کند، همین پدر دستش را می‌گیرد می‌برد خیابان چهارباغ اصفهان پیش اصغر شمس تا آنجا نقاشی بیاموزد.

برادرش که کمی بعدتر میناکاری را دنبال می‌کند، می‌شود اولین معلم خصوصی رضا. روز‌ها درس می‌خواند و شب‌ها پای چراغ نفتی کم سویی، تمرین نقاشی می‌کند. می‌رود پشت ویترین مغازه‌های چهارباغ، ساعت‌ها زل می‌زند به صنایع دستی و ریزه کاری هاش. حتی وقتی دست در دست پدر، روی فرش عزای اباعبدا... می‌نشیند، حواسش پرت نقوش کتیبه هاست.

اولین باری هم که با پدرش به مشهد می‌آید، به خواسته پیرمرد، در اولین نظر به گنبد طلایی امام رضا (ع)، آرزو می‌کند پدرش خانه‌ای بزرگ داشته باشد برای اقامه عزای اهل بیت (ع). اجل، منتظر اجابت دعای او نمی‌شود، اما رضا، بعدتر که برای خودش مردی می‌شود، در خانه‌ای بزرگ که معتقد است وام دارِ همان نگاه اول به گنبد سلطان است، روضه‌ها می‌گیرد به یادبود پدرش. ارث پدری رضا بدرالسماء هم‌ می‌شود همان قطرات اشکی که وقت قلم زدن بر تابلوی ظهر عاشورا بر روی بوم نقاشی می‌افتاد.

برای او، عاقبت به خیری آثارش یعنی ماندگار شدن در موزه آستان قدس رضوی و خوش نشینی به روی در‌های میناکاری شده حرم امیرالمومنین (ع) و حضرت عباس (ع). رضا بدرالسماء، رنگ و بوم و قلم را وقف مفاهیم قرآنی کرده است. از تابلوی «سفینه النجاه» و «ظهر عاشورا» و «واقعه غدیر» گرفته تا «شهدای اصفهان» و «شهدای منا» و «شهید حججی». هر آنچه که در مضمون، قرابتی با طریق ا... داشته باشد، می‌تواند از سرانگشتان عاشق پیشه رضا بدرالسماء بلغزد و بر بوم هنر ماندگار شود.

او که تمام و کمال، امانت دار نام برازنده اش بود، حالا در ۷۲ سالگی به زیبایی پیرغلام امام رضا (ع) شده است تا با اهدای چندین و چند تابلوی زیبا و باشکوه، زیارت نامه اش را با ترکیب رنگ و انحنای نازک خطوط، زمزمه کرده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->